پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251058
اطلاع‌رساني و اقناع‌سازي بهنگام جلوي شکل‌گيري التهابات را گرفت
تاریخ انتشار : 1400/08/07 13:18:08
نمایش : 998
امام‌جمعه فارسان گفت: سطح اطلاع‌رساني و اقناع‌سازي خوشبختانه در اين وهله از فتنه سازي دشمن، اقدام بهنگام صداوسيما جلوي شکل‌گيري التهابات را گرفت و جبهه انقلابي در فضاي مجازي نيز همراهي کرد که لازم است اين ميدان مهم و اساسي تقويت گردد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه شما عزيزان را توصيه مي‌کنم به رعايت تقواي الهي و دقت در انجام فرامين الهي، تزكيه نفس، يعنى پاك كردن خود از انواع آلودگى‌هاى معنوى، مطابق دستورات شرع مقدس. اين كار هرچند بسيار دشوار و بر نفس، گران است؛ ولى چون تنها راه خوشبختى و رستگارى و يگانه وسيله رسيدن به حيات پاكيزه انسانى است، پس بايد زحمت كشيد و رنج‌ها برد تا نفس تزکيه شده به دست آيد؛ به اميد اين‌كه به خوشبختي هميشگى رسيد.
 
وي تصريح کرد: امروز که در جنگ نرم دشمن با انواع طرح‌هاي خبيثانه عليه نظام و ارزش‌هاي آن قرارگرفته‌ايم لازم است در توانمندسازي فکري و فرهنگي عزيزانمان تلاش بيشتري داشته باشيم و زمينه حضور فعال نوجوانان و دانش آموزان را در عرصه‌هاي فرهنگي، علمي، اجتماعي و … بيش‌ازپيش فراهم کنيم؛ که يکي از انواع جنگ نرم را در چند روز گذشته ديديم.
 
وي بيان داشت: حمله سايبري به سامانه هوشمند کارت سوخت که از روز دوشنبه ساعت ۱۱ صبح اتفاق افتاد، موجب اختلال سراسري در جايگاه ارائه سوخت گرديد و براي چند ساعت وقفه در پمپ‌بنزين‌ها به وجود آمد. با ورود سريع دستگاه‌هاي ذي‌ربط اين اختلال در برخي از جايگاه‌هاي برطرف گرديد و هم‌اکنون روند بازگشت جايگاه‌ها به مدار ادامه دارد. اين اتفاق در چند سطح قابل‌بررسي است
 
حجت‌الاسلام ملک پور اظهار داشت: سطح سياسي انتخاب زمان و محور حمله نشان از يک طراحي قبلي از سوي دشمن دارد. سالگرد آشوب‌هاي بنزيني از يک‌سو و اختلال در بنزين‌رساني در اروپا و خصوصاً انگليس از سوي ديگر و ايجاد نارضايتي از دولت مردمي و فشار بر ايران در آستانه مذاکرات برجامي، ازجمله مهم‌ترين اهداف سياسي دشمنان است که اقدام شجاعانه و بهنگام صداوسيما در حضور در صحنه و اطلاع‌رساني سريع، قدرت ابتکار عمل رسانه‌اي را از جبهه رسانه‌اي دشمن گرفت و عملاً تبديل به مرجع رسانه‌اي گرديد.
حضور ميداني رئيس‌جمهور در پمپ‌بنزين با لغو سخنراني در اجلاس مهم همسايگان افغانستان و سپس حضور سرزده در وزارت نفت و تشکيل جلسه فوري براي رفع اين مشکل و اختصاص بنزين ويژه براي جبران خسارت احتمالي مردم اقدام بسيار مهم و تأثيرگذاري بود
 
وي گفت: سطح فني و زيرساختي اين حمله نشان داد ايران اسلامي اگرچه در حمله و آفند سايبري جزو قدرت‌هاي اول جهان است اما در دفاع و آفند سايبري در حوزه زيرساخت‌ها داراي ضعف‌هاي جدي است که بايد به‌سرعت موردبررسي و آسيب‌شناسي قرار گيرد. اين حمله‌ي شتاب‌زده بايد بيش از آنکه تهديد محسوب شود تبديل به‌ يک فرصت گردد و منجر به تقويت زيرساخت‌هاي سايبري کشور در سه بازه کوتاه‌مدت و ميان‌مدت و بلندمدت گردد.
 
وي افزود: سطح امنيتي و اطلاعاتي شواهد و قرائن نشان مي‌دهد در سالهاي اخير به‌ويژه ۸ سال گذشته، بي‌توجهي و بي‌اعتنايي به ظرفيت درون‌زاي داخلي و بي‌اعتمادي به قدرت توان ملي و عدم باور به وجود جنگ ترکيبي و بعضاً نفوذ عوامل مزدور در سطوح مختلف کارشناسي و مديريتي در اين عرصه، موجب ايجاد حفره‌هاي امنيتي در عرصه‌هاي مختلف ازجمله سيستم فناوري اطلاعات گرديده است که بايد به‌صورت جدي بررسي گردد.
لازم است دولت و قوه قضاييه با کمک دستگاه‌‌هاي ذي‌ربط اقدام به شناسايي و مجازات عوامل اين حادثه کنند. سردار جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل مي‌گويد؛ اين سازمان از مدت‌ها قبل، تذکرات لازم را به دستگاه مربوطه در وزارت نفت داده است. اين ابهام بايد براي مردم روشن شود.
 
وب بيان داشت: سطح اطلاع‌رساني و اقناع‌سازي خوشبختانه در اين وهله از فتنه سازي دشمن، اقدام بهنگام صداوسيما جلوي شکل‌گيري التهابات را گرفت و جبهه انقلابي در فضاي مجازي نيز همراهي کرد که لازم است اين ميدان مهم و اساسي تقويت گردد.
در زمان حاضر و در حد امکان لازم است معلوم شود اين حمله نتيجه هجمه از بيرون بوده يا به دست عوامل نفوذي انجام‌شده است. به نظر مي‌رسد حمله مزبور يک حمله ترکيبي بوده که در پي يک فتنه ترکيبي نيز بوده است که شايسته است ابعاد آن- تا حد امکان- معلوم گردد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html